INTRODUKTION - SPIONVANDRING

Våra insatta guider tar er genom berättelser om spioner, agenter och hemlig och fördold verksamhet i Sverige genom historien, där vi sätter dessa i sitt historiska sammanhang

Våra spionvandringar är vandringar i underrättelsehistoriskt intressant områden, i dagsläget endast inom Stochholms län men andra vandringar kan komma längre fram.

Vandringarna varierar i längd men brukar generellt vara mellan 2½ till 3½ timma beroende på var och vandringens omfattnings samt gästernas engagemang. För mera specifik information, klicka på respektive evenegamng för innehåll, plats, tidsåtgång och datum. Datum för varje evenemang visar också på vår Facebook-sida under "Evenemang"

Vanligtvis hålls våra vandringar under delar av maj (beroende på väder), juni, juli, augusti samt i vissa fall september. Under sommarmånaderna juni, juli och augusti kan det förekomma vandringar även på vardagar men annars hållas vandringar varje helg.

Vandringarna hållas på svenska men kan även hållas på flera språk om det finns önskemål och tillräckligt många betalande gäster

Priset på en vandring variera men generellt ges ungdomsrabatt och barn under 13 går gratis men undantag kan förekomma. Från och med säsongen 2023, arbetar vi med Biletto som hanterar vår biljettförsäljning. För prisinformation / boka biljett/biljetter till någon av våra vandringar kan ni gå direkt till vår Biletto-sida genom att följa länken här: LÄNK TILL BILJETTERSidan öppnas i ett nytt fönster

Givetvis erbjuder vi specialvandringar för grupper och skolor. För mer detaljer, kontakta oss på vår mejl: johan@swedishspymuseum.se:

FÖR INFORMATION OM VÅRA OLIKA VANDRINGAR, KLICKA PÅ NÅGON AV LÄNKARNA NEDAN TILL VANDRINGEN SOM DU ÄR NYFIKEN PÅ / INTRESSERAR DIG

I KALLA KRIGETS SKUGGA

NORDENS CASABLANCA

VAD HÄNDE CATS FALCK?

TIPSA

Tipsa oss om något spionrelaterat, allt frånspännande objekt till var vi kan få tag på historiska föremål med spionanknytning.

LOGGA IN

Under uppbyggnad, kommer senare

ABBONERA

Abonnera på vårt nyhetsbrev