• SPIONAGE & UNDERRÄTTELSEARBETE

De stora händelserna i världshistorian har ofta skett bakom kulisserna, oavsett krig eller fred, från mänskligheten begynnelse till idag.

Swedish Spy Museums vill erbjuda en unik inblick i det dolda spelet, processerna och metoderna bakom spionage och underrättelsetjänsternas arbete där vår hemsidan kommer försöka ge både intressant fakta och kuriosa i ämnet.

• BLI MEDLEM I SUHF

Sveriges Unferrättelse-Historiska Förening är en förening som främjar forskning och studier i underrättelse- och säkerhetstjänsternas historia.

Som medlem i SUHF gör du oss starkare. Som tack får du bland annat tillgång till unika förmåner men även uppgifter från begränsade register/ källor som tidigare varit hemliga-/sekretess- belagda samt kan delta aktivt i vår arbete.

• SPIONMUSEUM OCH PROGRAM

SSM:s målsättningen är att etablera ett fysiskt underrättelsehistoriskt museum, ett spionmuseum med fokus på Sverige/Skandinavien och genom forskning, utställningar och program bidra med ökad kunskap och allmän insikt inom området.

Vi är statligt, religiöst och politiskt oberoende varför allt stöd från individer, företag och stiftelser är viktigt där Ert stöd möjliggör och underlättar förverkligande och drift av museet och därmed bidrar stort till forskning och i sin tur ökad kunskap inom området.

• STÖTTA OSS

Ni kan stötta oss via donationer av både pengar och föremål samt beställning från vår shop.

Bli en aktiv medlem genom att registrera dig och prenumerera på vårt nyhetsbrev, våra Youtube-kanaler och våra Podcasts. Dela med vänner och bekanta,

Tips och förslag välkomnas och vi är öppna för erbjudanden, och samarbetsförslag. Via vår pod/nyhetsbrev kommer vi berätta hur bidrag använts och hur det hjälpt oss framåt.

TIPSAs

Tipsa oss om något spionrelaterat, allt frånspännande objekt till var vi kan få tag på historiska föremål med spionanknytning.

LOGGA IN

Under uppbyggnad, kommer senare

ABBONERA

Abonnera på vårt nyhetsbrev